Partner serwisu
Drogi i autostrady

A1: Natężenie ruchu na trasie Gdańsk – Toruń większe niż w ubiegłym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
A1: Natężenie ruchu na trasie Gdańsk – Toruń większe niż w ubiegłym roku
fot. GDDKiA
Na odcinku A1 Gdańsk – Toruń w każdy wakacyjny weekend podnoszono szlabany. Będzie tak do końca sierpnia. Miało to zapobiec korkom, ale zatorów nie udało się uniknąć. Przeniosły się one zaraz za autostradę.

Jak podaje rzecznik prasowy spółki Amber One, która zarządza autostradą A1 korki były mniejsze niż w ubiegłym roku. – Gdy mamy do czynienia z 15-minutowymi zatorami kierowcy nie wnoszą skarg, a na odcinku Rusocin – Czerniewice w trwającym sezonie wakacyjnym sporadycznie pojawiają się jedynie 15-30-minutowe przestoje – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, Anna Kordecka.

Otworzenie bramek poskutkowało jedynie na samej autostradzie. Kierowcy nie stoją przed szlabanem na wyjeździe z autostrady ale zaraz za nim. – W lipcu 2015 r. średnie dobowe natężenie na odcinku Rusocin – Czerniewice wynosiło 66,075 tys. pojazdów. To o 9,075 tys. więcej niż w roku poprzednim – informuje Anna Kordecka. Z takim natężeniem nie radzi sobie już obwodnica Gdańska, na którą kierowcy zjeżdżają zaraz z autostrady, żeby podróżować w stronę nadmorskich miejscowości. Tam czekają ich gigantyczne korki. Taka sama sytuacja czeka jadących w drugą stronę.

Rządowe rozwiązanie sprawia wrażenie wymyślonego „na szybko”. Posłowie chcą rozwiązać problem korków na autostradach w czasie wakacji. Jednak zamiast opracować plan, który poskutkuje upłynnieniem ruchu na długo, stosują kosztowne rozwiązanie, które nie przynosi oczekiwanych skutków. Za to rozwiązanie państwo płaci koncesjonariuszowi ok. 20 mln zł miesięcznie.

Wakacyjne podnoszenie szlabanów na A1 trwa już kolejny rok. W 2014 roku darmowy przejazd był możliwy tylko w sierpniu. Bramki były otwarte od 16:00 w piątek do północy w niedziele. Teraz jest tak samo z tą różnicą, że szlabany podniesiono także w lipcu.

Wygląda na to, że do momentu wprowadzenia całkowicie elektronicznego systemu poboru opłat ta praktyka będzie stosowana. Pieniądze przekazane firmie GTC, która zarządza autostradą w ramach opłaty za dostępność, mogłyby pokryć inwestycję wprowadzenia nowego systemu na autostradach. Unowocześnienie sposobu ściągania opłaty za przejazd od kierowców jest planowane dopiero na rok 2018.


Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5